Google își „antrenează” mașinile autonome ca roboții din acest joc

de: Florin Cașotă
29 07. 2019

Google schimbă modul înn care pregătește mașinile autonome pentru drum și vrea să le „antreneze” precum roboții din acest joc video.

Inteligență artificială DeepMind, cea care a învins jucătorii profesioniști de DOTA 2 și StarCraft II, va fi folosită pentru a antrena mașinile autonome ale Google.

Waymo, divizia de mașini autonome a Alphabet, compania mamă a Google, va intra într-un parteneriat cu DeepMind pentru a învăța mașinile autonome să meargă pe stradă.

Waymo utilizează rețele neurale pentru a învăța mașinile să detecteze obiecte pe drum, să prevadă cum celelalte mașini se vor comporta și să planifice următoarele manevre. Antrenarea rețelelor neurale necesită „săptămâni de experimentare, dar și putere mare computațională”, potrivit unui blogpost scris de reprezentanții DeepMind, în care anunță colaborarea cu Waymo.

Cum vrea Google să învețe mașinile autonome să meargă mai bine

DeepMind și Waymo și-au alăturat forțele pentru a crea un proces mai eficient de antrenament și pentru a rafina algoritmii vehiculelor autonome, utilizând o tehnică numită „population-based training”.

Această tehnică, inspirată de conceptul evoluției biologice, îmbunătățește procesul de învățare al rețelelor neurale concentrându-se pe cele mai puternice specimene, modelele A.I cele mai eficiente în executarea sarcinilor.

Oriol Vinyals, cercetătorul principal al DeepMind și unul dintre inventatorii tehnicii „population-based training”, a spus pentru MIT Technology Review că ideea de a folosi această tehnică pentru a antrena mașinile autonome a apărut atunci când s-a întâlnit cu Matthieu Devin, directorul infrastructurii de machine learning de la Waymo.

Vinyals și colegii săi au dezvoltat această tehnică pentru a crește procesul de învățare al computerelor de a juca StarCraft II. Jocul de strategie în timp real este unul complex și un jucător trebuie să facă mai multe lucruri în același timp (să adune resurse, să creeze armate și să construiască clădiri, iar la final să învingă ceilalți jucători).

Sistemul a funcționat atât de bine, încât AI-ul DeepMind a învins nu numai jucători amatori de StarCraft II, dar și profesioniști. De asemenea, DeepMind a fost folosit și în meciuri de DOTA 2.

Dacă această tehnică poate învăța AI-ul să joace StarCraft ar trebui să poat învăța și rețelele neurale să ia decizii în funcție de diferitele scenarii pentru a asigura o deplasare în siguranță a pasagerilor săi.

Vom vedea cât de eficient va fi DeepMind în acest domeniu și dacă va ajuta ca Google să aducă mai multe mașini autonome pe străzi, într-un timp mai scurt.